PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Vi ser ljuset

Jag har så sakteliga tagit mig tillbaka in på banan. Nu återstår det bara att komma igång med ALLT, alla projekt och alla aktiviteter fullt ut. Igår lyckades jag äntligen ta mig igenom hela mitt tvättberg - Tack vare mamma och hennes "braiga" tvättstuga. Skulle försöka boka en tid här hos mig först men tydligen var det kapitlet kört för hela veckan. Kände att det kanske kunde vara trevligt att ha underklkäder mot slutet av veckan också så jag slog en pling till mamma;)

Idag har vi lyckats skicka in B-uppsatsen inför vår handledning på torsdag. Nu återstår bara lite småpill och en bra slutkläm:) Hur otroligt det än känns så har vi alltså lyckats (förhoppningsvis med godkänt också!) för vi ska inte sticka under stolen med att det kännts motigt ett par omgångar. Men som sagt- Vi ser nu ljuset!

I övrigt lyckades jag faktiskt tillbringa hela helgen hos mamma och har sysslesatt mig med trdägårdsarbete och annat smått och gott. En mysig helg som resulterade i finfin mat i utbyte mot lite arbetshjälp och motivation. Inte helt illa!

Nu blir det sängen med boken som sällskap. Har påbörjat Marian Keyes Vattenmelonen idag. Förra veckan tog jag mig igenom 14 år och till salu. Har du inte läst denna bok är det ett måste, även om du kommer gråta och bli sjukt arg. Boken är verklige och handlar om en tjej som blir våldtagen och börjar sälja sig själv på nätet till äckelgubbar. Hur skrämmande som helst att läsa, men sjukt bra- den har ett bra budskap som alla borde ta del av. Och som "författaren" själv säger vill hon kunna hjälpa andra i samma situation, jag hoppas och tror verkligen att den gör det.


Kommentarer
Postat av: Marie

Vad fin din blogg är. Du är duktig du. Tack för pratstunden förut, saknar dej! Puss

2010-05-24 @ 22:59:42
URL: http://eiramin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0