PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Energi

Efter en helg med feber, halsont, hosta och jobb är jag nu påväg tillbaka på banan. Shit vilken kick man kan få av att tvingas och inte orka göra annat än att ligga i sängen en hel dag (gårdagen). Eftersom jag är envis som attans jobbade jag i helgen trots att kroppen sa nej. Meeeen ja är en riktigt fattig student och då måste man dessvärre... Idag är det dags för föreläsning och efter det följer B-uppsatsskrivande med fröken Karlsson.

En sak jag gillar med att vara sjuk är att man faktiskt hinner läsa en himlans massa. Eftersom e-boken försvann illa kvickt fick jag ta mig an en ny bok och är redan halvägs. Men alltså e-boken, systerskap av Katerina Janouch, vilken bok! Den slukades på tre dagar. Lovley:) Just nu har jag gett mig på Sista Chansen av Marian Keyes på Karlssons rekomendationer;) Och änsålänge håller den måttet, haha...

Som sagt är jag nu i huvudet full av energi men känner att kroppen inte riktigt vill som jag. Så blir till att ta det lugnt ett par dagar till innan jag drar igång med allt på fullt ös. Men är som sagt riktigt laddad. Men kanske bra att hålla sig lugn ett par dagar till, denna veckan måste det mesta bli klart med uppsatsen. Har suttit en stund nu i förmiddags för att kompensera för det arbete förken K la ner igår när jag låg och kved o fräste i sängen...
Kan dessutom tillägga att lite av energin måste komma från att solen skiner idag för första gången på- jag vet inte hur länge!

Nu blir det lunch innan föreläsningen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0