PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

E-bok

För första gången i mitt liv har jag lånat en e-bok. Visste inte ens att det fanns, att man kunde. Men joho.. Var inne på biblioteket och sökte efter en bok som inte fanns som riktigt ex men som visst fanns som e-bok. Hur eneklt som helst fick jag höra i bibliotikarien. Jaha.. - Man behöver ju inte vara mer gammal, grå och mossig än i den riktigt verkligenheten. Sagt och gjort- jag provar. Kalla mig kenpig.. Det funkar MEN jag måste säg att jag saknar "boken". Att liksom bläddra på riktigt istället för att trycja på en knapp. Nu kan i alla fall ingen säg att jag inte provat;) 

Så nu sitter jag här i soffan och lyssnar på regnet som smattrar mot fönstret och är djupt försjunken i min "bok" på skärmen. Härligt! Dessutom så fick jag och Karlsson för oss igår att dra igång en bokklubb. Jojo.. att läsa samma bok o träffas o prata om. Hoppas också att vi är helt överrens om att det ingår vin på diskussionskvällarna. Lite Hollywood glam bör vi väl unna oss..?  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0