PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Done

Sitter och väntar på energi. städenergi. Undra om den någonsin kommer komma? Har faktiskt mest rensingsenergi. Men det är liksom klart nu.. I söndags fick jag ett ordentligt ryck och drog ut (in) alla lådor från vinden och gick igenom. Rensade och sorterade. Jisses, vilken ordning det blev! Riktigt nöjd:) Hittade en massa gamla veckoböcker och dagböcker från låg- och mellanstadiet. Grymt kul att läsa! Jag som alltid har tänkt att jag inte har några dagböcker, att det är så trist att jag aldrig har skrivit. Men alla dessa häften, minst 20 är ju absolut minnen för livet som bara måste sparas. Dessutom har jag ju matchat texten med finfina bilder till!

Men som sagt.. Städenergi sökes!

Sen i eftermiddag är det dags för föreläsning om utvärdering och mål tror jag närmare bestämt. Efter det blir det Vårruset tillsammans med delar av klassen. Najs! Hoppas bara att vädrets makter kommer vara på vår sida.. Skulle vara så himmlans trist om det regnar. Har anmält lag så kommer få en mysig picknick efter loppet. Picknick i regn? -Nej tack!!

Ska hälla i mig sista förmiddgskaffet nu och hoppas på att st'denergin finns i sista slurken! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0