PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Fartfyllt

Semester:) Äntligen är den här! I fredags efter jobbet gav jag mig ut på turné tillsammans med Sebbe, en gammal klasskompis från Kvibille tiden. Hela denna veckan har jag åkt med hans mamma till jobbet och i fredags var han där när vi kom hem från jobbet. När vi kom försökte han få Aila att köra honom till systemet vilket slutade med att jag fick hennes bilnycklar och blev uppkallad som chaufför, haha.. Mycket smidigt detta eftersom jag också behövde komma dit och slapp nu ta allt på cykel:)

Eftersom gårdagen bjöd på Carros möhippa hade jag bestämt mig för att inte göra många knop på fredagskvällen så det blev istället några glas vin hemma hos Aila för att fira att vi gått på semster! Helt lagom, för sedan på lördagen skulle hela möhippe-gänget samlas klockan åtta för att sedan överraska Carro. Carro blev hämtad av en människa utklädd till hund eftersom hon är livrädd för hundar, hihi.. Så fick hon en packlista med diverse bra att ha saker såsom hammare och bikini... Sedan blev hon avsläppt med en cider och en karta med ett utmarkerat kryss där vi, hela gänget, satt gömda. Efter det var det dags för go-cart. Shit pommes säger jag bara! Jag har hela veckan gått och sagt på jobbet att jag kommer dö, jag som aldrig har kört go-cart. Väl på banan - hur nervös som helst - kom jag i en bil (mycket tackvare att de flesta av oss aldrig hade kört tidigare) och körde två provvarv. Vilken känsla! Min tävlingsinstinkt vaknade fort till liv och jag slutade som femma av totalt 19 tjejer. Jag är fasktiskt riktigt nöjd:)


Lillan och Storan- precis innan det var dags för den tänkta döden;)


Fartvinden själv!

Efter go-carten var det dags för pic-nic och grille på stranden. Sedan var det afro-dans där vi fick riktigt många schyssta moves med oss inför kvällen. Vattenhinken, så frö, elefanten och stora vattendjur - jojo, vi blev riktigt vassa!! Innan det var dags att praktisera moves på riktigt gav vi oss ut till holm dör det blev badtunna och snacks innan det kom folk från Aisan Food och lagade mat till oss. Riktigt, riktigt gott!! Och som sagt avslutades kvällen på Stadens gator och torg med dans på Mårtenssons.
Sammantaget en riktigt späckad, lång och rolig dag!


Kommentarer
Postat av: Marie

Shit ja, låter rikigt roligt! Har aldrig heller provat go-cart. Låter skrämmande och roligt på samma gång.

Happy semester till dig! :)

2010-07-26 @ 07:26:36
URL: http://eiramin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0