PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

In the summertime...

Äntligen är det dags för en ny start- en ny tid!
Jobbet och sommaren rullar på.. Har denna veckan kvar att jobba, sedan är det dag för tre veckort semester. Vädret och sommaren hittills har varit helt underbart! Jag hoppas verkligen att det fortsätter:) (I alla fall tre veckor till... :P) Har varit en massa mysiga kvällar. Är dock fortfarande förvånad över att det inte riktigt blivit något ordentligt häng på uteserveringarna(!). Detta MÅSTE tas tag i. Jag och Sofie gjorde ett försök i lördags, men måste få säg att det faktiskt gick mindre bra. Tyckte mest att vi gick runt.. Hamnade överallt och ingenstans. Så som sagt. detta måste fixas och ordnas med! Annars har det blivit många besök på stranden och en hel del picknickande- väldigt mysigt och dessutom ekonomiskt. Sug på den;) 

Kan vääälditgt lätt och snabbt konstatera att jag inte är så himmlans bra på det här att blogga på sommaren. Datorn är liksom aldrig på nu för tiden...

Fick reda på det preliminära antagningsbeskedet i förra veckan. Dessvärre kom jag inte in på min ekonomi kurs på distans från Gävle. Ligger som sjätte reserv- så jag hoppas! Även om jag helt och hållet känner på ig att det nog inte är så många som tackar nej till en distanskurs... utan man tänker nog att man kanske kan hinna med ändå. Försöker intala mig själv goda tankar och lite tur- hoppet är det sista som överger sägs det ju..
I annat fall blir det Projektledning I & II och Arbetsvetenskap och förändringsarbete. Så det blir 15 hp av varje. Ska helt klart göra det bästa av situationen och känner mig redan nu laddad upp till tänderna för en pluggsam höst. HERE WE GO!!

Alltså är det nu fyra dagar kvar tills semester drar igång. Sedan blir det bara två veckors jobb innan det är dags att bli skolflicka igen. Men som sagt- är redan laddad:)
Idag tog jag dessutom tag i min "H-R" som jag lovat mig själv att inte ens ha när jag är 40, haha.. Blev en löprunda och lite styrketräning här hemma. Nu får det liksom vara slut på vilan;) dessutom har ju temperaturen sjunkit och håller sig (tror jag) under 30 grader så det funkar ju inte riktigt med värmen som ursäkt längre.. :P


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Gumman! Hoppas du får en hääääärlig semester. Det förtjänar du. Klart man inte vill sitta inne o blogga när det e bra väder ute.

Min fråga är dock vad är "H-R"? :P

Puss puss

2010-07-20 @ 05:28:50
URL: http://eiramin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0