PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Ännu en dag

Ytterligare en dag har passerat i fabrikens och värmens tecken. Idag har jag ägnat mig åt att tvätta ost. Måste låta konstigt, haha. Men efter att ädelosten legat o göttat till sig i källaren behöver den fräschas upp lite, så då skickas den genom en maskin som spolar av den. Helt eneklt har jag lyft ost in i en maskin och ut ur en maskin. haha- daglig syssla- LYFTA OST. Jisses vad jag är bra på det! ;)

Håller på att läsa andra boken i Twilight serien nu. I höstas försökte jag titta på första filmen men fick nog starta om en sisådär fem gången för att jag somnade... Summa sumarum tyckte jag inte alls att den var bra kan man säg. Men alla sa att böckerna skulle vara så mycket bättre, o nu när jag började jobba för sommaren fick jag reda på att många var inne på att läsa böcerna en andra eller tredje gång. Jag insåg eller misstänkte då att det måste vara något jag missat, något jag inte förstått eller insett, haha.. så nu sitter jag här. Måste erkänna att första boken var bra mycket bättre än filmen och eftersom jag bara sett första filmen och inte andra är det så långt jag kan uttala mig. Men jag vet inte riktigt om jag upplevt den där riktiga "fångsten" av böckerna som alla påstår sig drabbas av :P.. Jag har helt enkelt läst bättre, men kommer ta mig igenom dessa också utan större men och skador!

Nu blir det snart en promis med Helene som sällis. Blir lagom som dagens nedvarvning och ett sätt att ta vara på dagens underbara väder och den härliga kvällssolen:)

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag har varken sett eller läst nåt ur Twilight-serien. Känns som att jag är mer inne på Millennium-serien. Älskade böckerna. Dom va helt i min stil. Jag har läst alla böckerna nu, ska bara se sista filmen oxå så har jag sett allt. :P



Tror inte jag kommer förstå hela grejen med Twilight heller.

2010-07-21 @ 19:03:11
URL: http://eiramin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0