PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Värsta dieten

O så har hela helgen gått och en halv vecka- igen!!
Helgen var toppen, åt flygande jakob hos Lollo i fredags-mums:) Sedan blev det den nya Wallander filmen, riktigt bra den också! Lördagen fick en perfekt start med en rejäl frukost bestående av omelett, bacon och en himlans massa kaffe- LIKE ALOT!! På eftermiddagen blev det en kall prommenix med Marie-louise. Sedan blev det att kasta sig iväg till Sofie för att käka pizza osen kom delar av gänget, resten mötte vi upp på B&B för en bowling match. Jisses vad kul det kan bli med lite vin o en timmas bowling. En hälrig kväll med massa fniss, vin och nattamat- helt spontant toppenkul!
Söndagen ägnades åt en tur till ge-kås med Helene, Sofie och Sofies mormor. Fick inhandlat vad jag "behövde" och mer därtill men ändå rätt nöjd med att lyckas hålla mig inom budgetramen- inte hellt illa! Blev en taklampa till mitt bord- precis vad jag skulle leta efter. Dessutom blev det fjärde säsongen av varuhuset, som jag har längtat o nu var det dags;) 

I måndags var den stora dagem kommen, då var det dags för döingen i munnen att få sig en omgång. En operation i käken (munnen) tillhör inte mina bästa hobbys och gärna inget jag vill göra om.. men nu är det gjort- för denna gången. Rotfyllde en framtand ovanifrån. Så just nu har jag en massa stygn under överläppen och ett mystiskt gummiband runt framtanden som jag dessvärre inte hittar "andra ändan" på. Känner bara gummibandet på insidan av tanden men kan inte känna eller se det på framsidan. Tänk om det sitter fast uppe i roten? Hemska tanke!! Tänkte att jag skulle ringa till sjukhuset idag och kolla upp det hela, om det är rätt liksom. Rätt så roligt med den här operationen med, jag bestämde mig för att ta en lugnande tablett innan operationen, ville slippa alla hemska ljud och tänkte att det kunde vara skönt att vara lite avtrubbad. Men nu är det konstaterat på riktigt- jag är FÖR pigg!! Inte ens en "dizzy pilla" får mig trött. Sköterskorna (som var två) som kom för att hämta mig och "leda" mig in till operationssalen bad mig resa mig väldigt långsamt och försiktigt. Tydligen skulle jag känna mig lite full och yr... NEHEDÅ!! inte jag inte... Så jag fick vackert vara vid fullt medvetande med ett skynke över ansiktet (med hål för munnen) under operationen. Ocj jag som lite såg frame mot att kunna sova en hel eftermiddag.. men jag lyckades iallafall sova lite, åkte med mamma hem och fick ligga och kurera mig och bli ordentligt ompysslad på soffan. Som tur var hade jag tagit med mig min lilla dvd box, så jag hann med ett par avsnitt:) I övrigt lever jag numer på vaniljyoghurt, soppa och orostat rostbröd med räkost. Fina grejor:)

Igår var det första föreläsningen om statistik. JO TJENA! Jag går inte alls ihop med formler, xbar och y hit och dit. Finner inget logiskt i detta som ska vara "så enkelt". Två föreläsningar kvar nu av statistiken, sedan är det meningen att det mesta ska sitta eller ha satt sig under veckan. Hejsan hoppsan att jag vet vad jag ska ägna mig åt den närmsta veckan! STATISTIK! Och idag tänker jag börja med släkten beskrivande statistik- eftersom statistiken så vackert delar upp sig i två släkten.. jojo, lite har man lärt sig;) haha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0