PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Stockholm

Helgen i Stockholm var toppen:) Uppe tidigt som tusan på fredagen för att hinna med tåget. När övriga Sverige normalt sett vaknar får jag ett samtal till min telefon av världens gulligaste snart femåring som frågar om jag kunde hämta honom på dagis. Så klart att jag kunde! Sagt och gjort, hämtning och mellanmål. Sedan blev det Let's dance genrep med S. O shit att man redan är klassad som en fruktansvärt pinsam moster. Ja, precis- man är faktiskt VÄÄLDIGT pinsam om man klappar händerna när Rabi kommer in och ska dansa. Bara så ni vet;) Tänkte ju kanske att man istället kunde klappa lite extra när "idolen" gick in för o dansa, men nej- bättre att sitta stilla OCH tyst! hihi... dessutom är det ingen bra grej alls att försöka gå fram efter programmet och fråga efter autografer eller ett foto- helt fruktansvärt hemskt!!

Lördagen började med mysfrukost med båda grabbarna och mamsen. Sedan blev det det legobygge och en tur till stan, överlevde dock shoppingen! Just precis, jag shoppade alltså inget till mig själv- duktigt! Däremot blev det kalaspresenter till I som skulle firas med tacos och tårta på kvällen. Eftersom att lego nu är prio ett fick det bli Legopaket helt enkelt. Passade även på att höja läsning som aktivitet för båda grabbsen så det blev en varsinn bok också. Tänk vilken snäll moster man kan vara ibland, även om jag nu är klassad som pinsam för all framtid tror jag:P

Efter den lilla festen rusade jag o mamsen till tunnelbanan för att hinna med showen på china teatern- HAIRSPARY. Och om jag bara säger Rolf Lassgård som kvinna, jisses vilken syn, men också sjukt bra! Otroligt glad att jag har sett den:) Har ni chansen att se den så gör det, helt klart. Dessutom spelade Morgan Alling Lassgårds man. Ja jösses, vilken syn!

På söndagen var mitt stora mål Junibacken med I. Så himlans mysigt:) Synd bara att vi inte kunde åka sagotåget mer än en gång, jag har faktiskt inte lust att betala entrén en gång till för det. (Kanske fick en snålhetsstämpel i helgen också, haha) Men det gick fint att släta över eftersom I hade fått en peng med sig till fika. Problemet var bara att den låg i den inhängda overallen. Okejokej, moster har en sådan peng så länge som vi kan låna. I skyndar sig med årets bästa lösning- Ja, eller så tar vi din peng! Ja, vilken lösning va, vilket ekonomisnille!! ;)

Denna kulturella helg avslutade med lasangemiddag ute i bromma och sedan en tågresa hem till Halmstad. Tänk, nu har jag nog gjort alla mina kulturella saker för en bra tid framöver;) Kan inte minnas om jag någonsin varit så effektiv. Och ja- jag klassar junibacken som kultur, högst viktigt barnkultur! (och mosterlig)





Let's dance gänget..


     
Madicken, Emil i Lönneberga och Ronjas vårskrik
     
Nils Karlsson Pyssling, Karslosson på taket och Bröderna Lejonhjärta


Lillagubben


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0