PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Nytt år och nya möjligheter

Så äntligen var det nytt år! Året som gått har som vanligt rusat iväg, men känns ändå skönt med något nytt;) Har varit en bra och positiv start på det nya året. Har varit mycket ledig och faktiskt lyckats varva ner och är nu helt laddad för skolan. Grupparbetet närmar sig slutklämmen, då vi har sista inlämningen till vår handledare imorgon. Så ikväll kommer tjejerna hit så ska vi gå igenom vår färdiga text en sista gång. Sedan är det redovisning nästa vecka, på torsdagen. Sedan kan vi äntligen lägga detta bakom oss och lämna hela genus kursen. En kurs som såg fram mycket emot men tyvärr ganska snabbt blev besviken över. Men nu ör den som sagt slut och jag är laddad med många nya krafter för att ta tag i folkhälsovetenskap b- kursen.

Det nya året skålades in i Oskarström på Lollos fest. Var väldigt trevligt med mycket god mat. Jag har jobbat tidigare på dagen och lyckades inte med att vila på eftermiddagen så det blev en relativt tidigt hemgång för mig. Ganska skönt, speciellt dagen efter;) Då blev det långpromenad i ett vintrigt Halmstad.

Över nyår har stockholmarna varit nere. Väldigt roligt att träffa dem! Och jag fick äran att besöka badet med båda killarna, var och en för sig. Riktiga vattendjur båda två:)

Igår kom det sjukt mycket snö, snöade hela dagen utan att det kom en droppe regn! Helt fantastiskt för att vara Halmstad. La sig minst tio centimeter, så allt är så ljust, vitt och fint! Igårkväll blev det nen pulsarrunda med Niki i snön. Tog jättefina bilder som jag tänkte lägga upp.. men efter ett tag på prommenaden märkte jag att jag inte hade något minneskort i kameran:( Smart va? Bilderna sparades i kameran, men dessvärre hittar jag inte min sladd att föra över bilderna med, i vanliga fall sätter jag in minneskortet direkt i datorn.. Typiskt!!

Eftersom snön ligger kvar även idag, (helt fantastiskt!) så tänkte jag ge mig ut på en runda idag också. Ska se till att ta med mig kamera MED MINNESKORT idag, hihi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0