PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Fredagsmys

Så äntligen var det helg och dags för fredagsmys:) Idag har jag suttit och pluggat, har lite kvar som ska göras innan jag tar paus för helgen. Skriver om forskningsprocessen, så än sålänge så hänger jag med och förstår vad vi håller på med:P, kanske därför det går så lätt att verkligen sätta sig och plugga osckå. Nästa vecka blir det andra bullar! Då är det dags för statistik, hoppas att jag är tillräckligt laddad så att jag kan fixa det. (Min plan är att börja tjuvläsa inför föreläsningen på söndag, får se hur det går med den planen)..

Ikväll blir det middag och film med Lollo och hennes Jessica, nice. Har utlovats lite vin under kvällen också, o sånt gillas! I övrigt händer det inte så mycket, skulle gått till kåren idag för att betala min kåravgift men tittade ut precis innan jag skulle gå och bestämmde mig för att det var varmare och bra mycket skönare att stanna på insidan, hihi:)

Blev förresten inte så mycket pysslat igår, attans! Men tänker att jag nog kan ta igen det i helgen, kom liksom aldrig riktigt på något bra projekt..

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0