PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Charm

Statistik pluggandet har börjat på allvar! Har tagit mig igenom två kapitel idag och NÄSTAN tillhörande arbetsuppgifter, inte illa alls! Dessutom har jag hunnit tvätta all min tvätt idag (lite igår) och städat lägenheten från topp till tå.

Vid lunch fick det bli en paus för en sväng på stan med gullock. Väldigt nice, men jisses vad det har snöat idag. Konstant fall HELA dagen. tror att det måste kommit närmare 1,5 dm. Helt otroligt!! Och tydligen skiljer jag mig från mängden av populationen- men jag tycker det är mysigt!! Allt har sin charm på något vis:) (okej- kanske inte statistik)

När jag kom hem från stan hade jag fått ett efterlängtat vägguttag i hallen utanför badrummet... att värma plattången på ett ställe sedan stänga av o rycka ut sladden för att springa till en spegel o platta snabbt som tusan är inte alls kul!! Så nu finally slipper jag irra rundor.

Nu blir det en sista sväng i boken och sedan blir det att knoppa i sängen. Nystädad lägenhet och nytvättade lakan:) Jippie!! Imorgon blir det andra föreläsningen i statistiken- försöker se det positivt och tagga allt vad jag kan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0