PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

En box med lycka

Fick ett ryck idag på förmiddagen när jag var påväg in till stan. Tyckte helt plötsligt att det var dags för årets första semla. Sagt (tänkt) och gjort! Ringde Sofie för att kolla om hon kunde ta en "pluggpaus" (mer startapluggamåstebaraförstpaus) visst, visst- nemas problemas. Tog mig till regnbågen efter mina ärenden och beställde två semlor med vanlijkräm (gillar faktiskt inte "orginalet"). När de var klara och expiditen räckte mig lådan sa hon "varsågod, en box med lycka". Jojo, visst! Vilken lycka- helt underbart goda!!

Nu sitter jag här och känner att jag ska göra mig förtjänt av boxen med lycka och plugga. Måste ta mig ur tillståndet startapluggamåstebaraförst... Hade dessutom tänkt hinna bort en sväng till pappa senare, Isakbus och Linda kommer med tåget ikväll och sla stanna hos pappa.

Hoppurtransnugällerdet! På med litta kaffe bara så ska det nog ordna sig;)


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0