PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Än klappar hjärtat med friska slag

Har tagit en paus i mitt bloggande. På gott och ont. Men mest på gott tror jag! Tentaveckan är förbi och pase för längesedan, en ny delkurs med B-uppsats har startat. Våren är äntligen här, till min stora lycka:) Passade därför på att skaffa mig en ny header.. Slängde ihop något fort.. dräför blev inte resultatet det bästa:P men snö och frost är iallafall borta!

B-uppsatsen ska skrivas ihop med Karlsson. Härligt! Ska ses nu om en stund och fortsätta vårt letande efter vetenskapliga artiklar att utgå ifrån. Tio stycken. Jisses, känns svårt men men... Skam den som ger sig! Hoppas bara att vi kommer igång med själva skrivandet snaaaart. Vi ska göra en projektdesign för att förbättra gymnasieungdomar inställning och attityder till kost. Blir en utmaning, men en rolig sådan! Dessutom har vi förmånen att samtidigt få vara med (på rirktigt) i ett liknande projekt tillsammans med Hallands idrottsförbund. JIPPIE!

Påskhelgen tillbringades uppe i Göteborg hos kusin Ann-Charlotte. Var en mysig och lugn helg, perfekt för mig. Skulle egentligen jobba men blev sjukskriven. Var hos läkaren veckan innan för att jag vaknade upp med huvudet i ett konstigt vacum. Alla ljud hördes dubbelt så högt och jag höll på att gå i bitar över kylskåpets surrande(!). Läkaren konstaterade att min trummhinna var inflammerad och trodde det berodde på stress. En typ av stresstinituss. BLÄ! Men fick ordinerat att trycka in fetvadd doppad i olivolja i öronen och vila så mycket som möjligt. Jo tjena... Men sagt och gjort. Pipet är för det mesta borta, men är på min vakt!

Denna helgen som gick tillbringades i Kalmar hos världens bästa Louise. Riktigt kul att ses! Var längesen vi sågs fast ändå, när vi ses känns det inte som denna sanna evigheten.. Fredagen tillbringades i soffan med mysmat, guacci och salsa med tonerna från Så ska det låta;) Lördagen innehöll shopping och en sjukt god lunch (tack vännen!) på stan. Hemma igen i ett slagas matkoma var det dags att rusta för en trevlig partysession. Tyvärr låg jag som utslagen igår.. Men tro mig. Det var något mer än bakfylla. Hela kroppen kändes febrig och mörbultad (okej mörbultandet kan vara efter gårdagens vin).. Men feber på bakfylla?! Nej, det var mer än en bakfylla. När jag äntligen lyckades släpa mig upp och lyckades trycka i mig en sen lunch tog vi oss en promenix i ett soligt Kalmar. Sedan var det dags för en tågfärd hemmåt Halmstad. En myspyshelg!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0