PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Laddad med energi

Nu är jag tillbaka på hemmaplan och moster-på-heltidshelgen är över. Hade en supermysig helg med hela familjen Kjellkvist. Helgen bjöd på afterwork mingel, fredagmys, barnkalas, shopping, lördagsmys, prommenad, middagar och mera shopping. Resultatet blev en härlig och stärkande helg!

Och så äntligen har Andersson och Karlsson kommit igång med skrivandet av B-uppsatsen. Inte långt, men väl så långt. Nu har liksom startskottet gått. Vet att vi fixar detta galant och på vägen kommer vi ha så underbart mysigt och roligt som bara vi kan:)

Nu ska jag snart bege mig till en föreläsning om utvärdering. Och i eftermiddag gäller det.. då påbörjas arbetet med mitt garnityr igen. Ikväll blir det belöning i form av pyssel hoppas jag.
Har för övrigt hängt upp mig på min dator som visar att det ska vara 12 grader och sol ute i Halmstad. Datorn har fel eller så ser jag fel. Det är grått, grått och lite limegrönt av de blad som börjat slå ut (underbart!) men ingen SOL?! Förvirrat, men man kan ju hoppas att den tittar fram i eftermiddag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0