PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Fjäderlätta steg

Började dagen med en GRÖN smoothie. Gjord av kiwi, advocado, vaniljyoggi och en klick honung. Ja, ni läste rätt... Kiwi och advocado i en blandning. Men förvånansvärt gott. Var tvungen att testa detta recept när jag hittade det i en bok om nyttiga fetter som jag köpte från jultidningarna. Den ska helt klart ätas och göras om och om igen. (Alltså inte samma smootihe, men receptet ska klart upprepas!) Så alltså...

½ advocado
½ kiwi
ca 2 dl vaniljyoggi
½ msk honung (typ)
Och mixa ihop:)



Efter min otroligt rejäla frukost var det dags för mig och Karlsson att cykla i vårsolen till Kattegatt för att tillsammans med Hallands Idrottförbund genomföra en enkätsundersökning på elprogrammet. Frågorna var kring kost och kostvanor. Spännande. Jisses vad de dricker läsk och de måtte tametusan leva på baguetter och just LÄSK. Blä... 

Efter en god lunch på västergök blev det full fart mot skolan och eftermiddagens föreläsning om hälsoimplementeringar. Gillade dagens föreläsning måste jag säg. Efter dagens tidigare diskussioner med Rauni och inblandade lärare kunde jag faktiskt lätt koppla stora delar av teorin till verkligenhet. Sjukt bra! Så dagens "info" lär komma väl till pass i vårt skrivande. Imorgon är det för övrigt dags att genomföra ett ryck för att finna artiklar som kan vara användbara.

Efter föreläsning blev det en efterlängtad prommenad/fika dejt med Sofie. Dessutom tog vi chansen och utvecklade det hela till en träningsdejt. Det blev årets andra löprunda på berget. Jösses, va vi var duktiga! :) Måste också säg att det kändes över förväntan lätt idag. Väldigt mycket lättare än tänkt. Tror att jag skulle klarat ett varv till faktiskt. Men ska konsververa den känslan och lyckas plocka fram den till nästa runda... ;)
Nu håller jag på att fixa mat. Potatismos och falukorv, har längtat som tusan! Blir väääldigt sen middag- men va tusan! Jag hade liksom bestämt mig.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0