PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Bestämd

Sitter och funderar på om all människor verkligen har ETT uppdrag att slutfära. Är det liksom bestämt från början vad man ska göra, vad man kommer lyckas med? Finns det något speciellt som man passar bättre för än något annat? Jag tror det finns något sådant, litet eller stort. Alla fyller vi en funktion, en meningsfull plats som annars skulle gapat tom.
Medans jag försöker finurla ut vad det är som är mitt stora mission här i livet tänker jag reda upp och klara ut de uppdrag jag får på vägen- låt oss kalla dem för veckomissions. Denna veckan är B-uppsatsen närmare sin start än någonsin- det är denna veckan vi kommer gå från att "prata om" till att faktiskt börja skriva (hoppas jag).. Vi har under helgen tagit oss igenom en hög med vetenskapliga artiklar, både jag och Anja. De jag har läst har gett mig uppslag och ideér. Den nya veckan tänker jag ta med storm! Det finns ingen bitterhet och inga sura miner som kan stoppa mig! 
Dessutom kommer nästa helg bli en av de bättre:) Redan på torsdag sätter jag mig på tåget för att åka upp till Stockholm och Kjellkvistarna. Syrran och Henke skulle egentligen haft en weekend i London, men eftersom askan virrar vidare lär det inte bli någon resa för deras del... Tråkigt för dem, men jag är göad att jag får träffa guldgossarna ändå. Dessutom kommer det bli en lektion i simmning med I nästa söndag- kommer bli toppenroligt!
Just nu sitter jag och väntar på min Gullock som kommer förbi en sväng. I väntan har jag med mig en kopp te, just precis. Ett annat misson som påbörjats- jag ska än en gång försöka lära mig att dricka denna mysiga dryck. Wish me luck;)
Annars ikväll blir det Wallander på tv4 och en fokuserad uppladdning för kommande vecka. INGET KAN STOPPA MIG NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0