PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Söndag

Igår blev det en ute kväll som startades med förfest med Anjas kompisar. efter en flaska vin o mycket trevligt tjatter blev det stan. styrde mina fötter mot mårtensson där Gullock och hennes Carro stod i kön. Väl där inne träffade jag både min Sofie, o Eme. O Eme som INTE skulle gå ut igår, haha. men laddad som tusan dansade hon sig in på schlagergolvet. I en lite dancebreak gick vi o hälsade på 91:an Karlsson som så troget står o vaktar vår stad dag som natt, hihi;)

Eme och 91:an

Kvällen avslutades med en GOD och efterlängtad kebab på Huset av Kebab. På något konstigt vis gick jag hela dagen igår och var superduper sugen på kebab. konstigt ryck- jag vet;) Sen blev det en cykeltur hem till den då efterlängtade kudden.. ibland undrar jag hur snabbt det går egentligen att somna när man kommer hem mitt i natten. vet inte om jag ens hann o se kudden innan jag sov igår, haha!!

men så imorse vid tio vaknade jag helt utvilad, redo för dagens kalas. Hillevi o Valter mina små adoptivbarn, roomates och kompisar (kärt barn har många namn) skulle få följa med på dagens kalas. eftersom de och min bror kommer så bra överrens och är bra kompisar hade de fixat en fin present till dem. Nu i veckan när vi var på IKEA (där de kommer ifrån) träffade de en ny kompis som hette Harald. Han gillar att resa och då berättade de att matte skulle ut o resa- till Kosovo i sex månader. de bestämde då att de var bra om matte kunde få lite ressällskap på vägen. så sagt o gjort så fick Harald följa med oss hem och idag fick han komma till Matte.

       
Hillevi, Valter och nykommlingen Harald

Kalaset inleddes med en trevlig lunch och sedan blev det familjebowling på B&B. very nice! efteråt blev det kaffe och tårta. Prinsesstårta, vilket som måste vara den bästa tårtan någonsin?!

Väl hemma igen var det dags för matlagning. och nu är planen att jag SKA plugga en sväng om innan den nya serien/filmen börjar på 4:an. Hoppas nu bara den är bra!! Är laddad;)





Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha visst syns det att 91an gillar att kramas ;) hade sjukt kul igår frida!! får vi göra om! :) och nu äntligen fick jag se Hillevi och Valter :) kram kram

2009-09-13 @ 20:01:40
URL: http://emelieems.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha visst syns det att 91an gillar att kramas ;) hade sjukt kul igår frida!! får vi göra om! :) och nu äntligen fick jag se Hillevi och Valter :) kram kram

2009-09-13 @ 20:08:51
URL: http://emelieems.blogg.se/
Postat av: Marie

Åhh hilevi och valter.. :D

Det va längesen nu.

Låter som att du hade en rolig kväll!! Åhh kebab.. vad sugen jag e nu.... dreeeeeglar..

2009-09-13 @ 20:54:51
URL: http://eiramin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0