PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

steg som måste tas

inatt var första frostnatten. ett steg som måste tas mot en vinter. mysigt! så skönt med den höga luftensom blir när det är kallt. är ju heltklart ett stort plus med att den stora fina solen lyser med en strak närvaro:)

idag är det sista tentaskrivandet som gäller. tjohoo! eller inte. har helt och hållet kört fast och vet inte hur jag ska kunna få ihop det. skulle inte ha några problem med att skriva tre sidor om familj och vad det är och innebär, problemet är att jag måste knyta det det litteraturen. men vad gör man om det inte skrivits om sånt som jag vill diskutera?.. grrr!

Nu till skrivandet och sökandet efter något bra i all litteratur. Idag får jag, kan jag INTE ge upp!
Ikväll blir det klubbkväll på MQ med sis. härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0