PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

rättvisa

Idag har det varit bibblan för stora delen av slanten. jag o eme var riktigt kämpegrejt o satt från tio till tre o läste gärnet;) fik också hjälp av snälla eme- numer webbproffset;)- med att göra min header. eller mer att få dit den. shit pommes vad frustrerande! men nu sitter den där o lär få sitta där like forever:P

Läser genusvetenskap, etnicitet och andra maktstrukturer denna hösten. lever numer i en helt annan medvetenhet- en typ av chock, för hur vårt samhälle ser ut och absolut har sett ut. senaste veckan har jag läst i en bok som heter Kvinnoarbete i Europa av Ulla Wikander. Får reda på en massa saker hela tiden och tror att detta är första kurslitterturen som jag enkelt och gärna läser från pärm till pärm. tror aldrig riktigt jag kommit från pärm till pärm innan..(ooops) tänkt att kvinnor i början på 1900- talet jobbade som lärarinnor och utförde samma arbete som männen fast de bara fick 75% av männens lön. jösses! hur kan det bara vara så? kvinnan skulle ses som beroende av mannen, familjens överhuvud. Därför fixk hon lägre betalt för att mannen ändå skulle försörja henne.. jaha? problemet därtill är att den ogifta kvinnan hade lika dåligt betalt och skulle då klara sig på egen hand.. dessutom hade läraryrket hög status och såg som ett VÄLDIGT välbetalt yrke för kvinnan.
tur att världen börjar vakna känner jag!

Fick ett ryck efter bibblan och kastade mig på cykeln för att hälsa på farfar. tänkte jag skulle passa på att ta ut honom i det fina vädret. När jag var där förra veckan på en snabbvisit hann han att beklaga sig väldigt noga över att jag inte kunde ta ut hon i det fina vädret. så med väl mål styrda steg tar jag mig upp i hans lägenhet. Tyvärr var farfar inte alls på humör för att komma ut idag. han hade ju varit ute TRE gånger förra veckan. någon måtta fick det väl ändå va? nehe- han tänkte minsann och dar INTE flytta på sig. nähänä- jag fick vackert nöja mig med en (förvirrad) pratstund. gick ju fint det med. tänk vad en timma kan göra för någonannans lycka.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0