PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

maskuliniteter

idag har vi haft en föreläsning om maskuliniteter. gick dit med förhoppningen att det skulle vara riktigt intressant. när jag gick ut därifrån vet jag inte om jag fick med mig något speciellt. tråkigt när det blir så! Ännu väre är att jag nu ska börja läsa den boken. meeen- jag tänker inte ge upp i förtid. kanske att jag kan förstå det bättre nu och få ut något riktigt bra av det hela! :) Let's hope!

När jag vaknade i morse var jag INTE alls pigg. hade ingen röst o huvudet bankade som aldrig förr. har varit vaken mycket inatt, så trodde att jag skulle ha lite feber också. Ringde till mamma o pep i luren att jag behövde en febertermometer. och snäll som hon är kom hon inom mig på vägen till jobbet med en påse välbehövande halstabletter- tack för uppfinningen! och en febertermometer. eftersom jag nu trodde att föreläsningen idag skulle vara givande blev jag mycket lättad över att inte ha feber. så fick gå in i duschen för en uppfräschning (hjälp vad en dusch kan göra!) och försöka i mig något frukostaktigt.

Nu ska jag som sagt läsa om maskuliniteter. hur olika maskulina grupper länkar till varandra i samhället och hur de placeras i ställning till varandra.
Hur har din dag varit?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Du måste krya på dig!! :) och nej man sa inte direkt hurra efter föreläsningen snarare rusning till toan hahahah ;)

2009-09-15 @ 18:47:20
URL: http://emelieems.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Frida!

Tack för värmande kommentar hos mig! Kul att du hörde av dig. Nu kan jag ju läsa om vad du har för dig!

Kram Bodil

2009-09-15 @ 21:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0