PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

weekend

tillbaka i stan igen;) Haft en underbar weekend med delar av la famila! I torsdags bar det av till Göteborg för att fira mammas stora dag med mammsen och sister ås. Blev en nostaligivandring i Landala där mamma växte upp. Åt en jättegod kondis lunch bestående av kalasgod bakad potatis med räkröra och en bakelse till efterrätt. måste ha varit den godaste chokladtårtabakelse jag någonsin ätit. så myskcet choklad, så mycket smak och så VÄLDANS god. Efter en vandring på gamla gator o berg begav vi oss ut till torlanda där det firades med bubbel- massa bubbel och sedan en trerätters middag på en resturang i stan. Mumma:) Kändes dock som jag fått i mig en HEL vitlök i bara min pastaportion då jag smakade vitlök hela fredagen. vill inte ens tänka på hur andra upplevde min lukt. eeeeeeiw!!

På fredagen begav vi oss till morfars föräldrahem mitt ute i skogen, i Hallinden- norr om Uddevalla. Blev en härlig och väldigt rejäl skogspromenad i ett par timmar. Gick o kollade gamla torp och kollade och upplevde en massa platser som jag minns från barnsben då vi tillbringade minst en vecka i dessa skogar varje sommar:D konstigt vad man minns knepiga saker och många småsaker och detaljer. lyckades även få ihop riktigt mycket svamp, trattkantareller (eme; läs kanarrällerr på riktigt).
Fredagen avslutades med en mexican dinner för första gången för morfars bror på 84 bast. det blev tacos med en riktigt förtjusning för nacho chipsen. en härlig lite gubbe måste jag säg! Får höra så mycket roliga historier och uttryck:) till exempel kan man åka in till Nordstan o titta på mörkhyade människor (uttryckt med ett annat ord) för de glänser så fint:P haha dirket efter säger han att "men så får man inte säga idag"! Nej precis..
Kom hem igår kväll/eftermiddag och måste säg att jag verkligen uppskattar tekniken och bekvämligheten som finns på 2000-talet. efter ett dygn med utedass och knappt rinnande vatten. Där är det friluftsliv som gäller och man står utanför huset och tvättar sig i bara ett par grader på morgonen. tjohoo!!

Idag blir det besök hos farmor och sedan step på nautilus:) Kommer bilder från helgen senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0