PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

organiserar till tusen!

idag hände det. mina små blå vaknade av sig självt 06.05. vilken känsla, helt underbart! sov i holm i natt. kanske är så att jag behöver en viss dos av lantlig sömn, hihi;) igår blev det filmmys, the proposal, en riktigt riktigt rolig film. Absolut sevärd! till det dippades det hejdlöst med gurka och morötter, like alot:)

kom in till stan vid halv åtta tiden. o jisses! fick fart i kroppen direkt! på med lite kaffe och så störtade jag in i garderoben. alla organiserings tentakler var utfällda. blev så fint. herr nilsson (skrivaren) fick hjälpa mig med fina lappar till alla lådor om dess innehåll. enhetligt o fint, precis som det ska vara! så nu har jag bra mycket bättre koll på mina pinaler, har skaffat mig en översikt och fått nya ideér inför nästa organisering. nu är det att tänka stort, fram och ut med alla lådor- packa om ALLT. o RENSA. jag känner mig laddad. kommer bli det stora projektet efter jul! fick inhandlat organiseringsboxar idag med på maxi, så nu är alla mina verktyg o pinaler till det samlade i en fin box, med etikett såklart;) och alla syprytlar i en o en låda med sladdar.. ååå vad jag känner mig nöjd!

sedan har emelie varit här hela dagen. äntligen är hon frisk ifrån den troliga svininfluensa attacken:) skulle plugga järnet och fick en hel del gjort.. självklart hade vi ju mycket annat att diskutera som kanske inte så himmlans lätt kunde kategoriseras som plugg:P

ikväll har jag dessutom varit o hälsat på nautilus och utnyttjat mitt medlemskap som numer nästan gått över till ett stödmedlemskap... usch, måste bli skärpning! så idag fick jag simmat i 45 minuter. så himmlans skönt!

nu är det dags för en kvällsmacka och återgå till läsningen av kvinnorpolitiska nyckeltexter inför vår textanalys. helt redo- analysglasögonen är på;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0