PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

nattuggla

så var denna helgen över. o tänka sig! jag sitter o pluggar nu, mitt i natten. förstår inte vad som hänt sedan jag flyttade. jag har blivit nattmänniska. inga tidiga, vakna o pigga morgontimmar här inte.. lite sorgligt nästan, haha.. får väl se om det kanske vänder.

endast en vecka kvar till advent. vet inte om jag ska skratta eller gråta. tiden bara rusar iväg.. första advent förra året flyttade jag typ till andra lägenheten, känns som igår ibland. o så kommer jag o tänka på mina tre pluggår. när jag började kändes det som en underbar evighet- o nu har hälften gått! scary:P

blev ingen prommenix igår med sofie o ingen konsert i kyrkan heller. vi blev helt enkelt för snåla, hade inte riktigt räknat med 100 kronor i inträde så vi hoppade det o gick hem till sofie o drack kaffe o började fixa för kvällen. blev tillslut att jag spontant åktemed ut till metropolen Påarp. idag förstår jag inte alls varför vi skulle dit. trodde inte att jag skulle känna mig som 15 år någonsin igen.. -men jag lyckades igår;)

dessutom var jag inne min sjukling eme igår. fick förse henne med lite filmer så hon har något att fördriva sin tid med. hann dessutom "kasta" ihop lite av min hemmagjorda hallontryffel till henne. choklad är ju faktiskt bra mot det mesta;) haha... passade dessutom på o pynta o pyssla en liten påse till..


      



Nu är jag snaaart klar med plugget för idag. har tagit mig igenom en guide för att skapa könsuppdelad statistik. nu blir det att ge sig på "på tal om kvinnor och män, lathund om jämställdhet".. upplyftande?! nja.. but let's go!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0