PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

jämngrå vinterdagar

en ny vecka har startat och äntligen är det dags för nya tag:) ska alldeles strax få hämta ut min nya kurslittertur. trodde inte att man kunde längta så, men den är välbehövlig därav en stark längtan misstänker jag! känns skönt att kommma utanför dörren en svängom o hämta lite luft. idag för fösta dagen har allt det gråa försvunnit o vi har fått se solen:)

i övrigt så har det blivit ganska mycket pyssel sista veckan. julkortstillverkningen går på högvarv samtidigt som jag naturligtvis har 88 andra prjekt upptill.. haha, som vanligt!
bäst av allt är att jag har införskaffat mig en ny kompis, Herr Nilsson, en skrivare. en duktig söt o fin manick. vi är riktiga kompisar vi! skriver ut riktigt fina o bra kort, därför har jag nu kommit igång med mina minialbums planer på riktigt. hej vad tankarna spinner iväg o som sagt finns det många projekt att slutföra:) skönt o veta att man har o göra!

påbörjade dessutom lite inscanning av gamla bilder härmodagen, var ju liksom tvungen att prova alla Herr Nilssons konster, hihi.. har hittat ett gulligt kort på mig o mammsen:)




som sagt, dags för hämtning av kurslittertur, sedan blir det en djupdykning inom kvalitativ forskningsmetod. finally! dessutom har vi flickor idag bestämt oss för att jobba med kroppideal i vårt lilla projekt. känns skönt att ha kommit igång, det ökar ju chanserna att slippa jobba så himmlans mycket över jul.


Kommentarer
Postat av: Marie

Fin och vintrig header :D o du va söt när du va liten :D

2009-11-22 @ 01:35:20
URL: http://eiramin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0