PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

I'm done:)

äntligen är tentan klar! sparad o skickad till mejlen, så nu är det bara att trycka på print imon i skolan:) finally!!
blev en långprommis med eme idag, kändes väldigt skönt eftersom jag jobbat hela helgen o så fort jag kommit hem nästan suttit ed tentan. frisk luft är det bästa!! Efter det blev det en klippning i stan och sedan en riktig städning här hemma- allt tentasunk är utstädat:) pluggödlan tar nu paus, åtminstonde tills imorgon klockan nio. då är det dags för introföreläsning på nästa delkurs. ska börja disskutera och läsa om hagamannen, kan bli intressant! hoppas bara mina böcker tar det långa före det korta i postgången och ser till att komma denna veckan...  

Igår var det farsdag och det firade både i lördags och igår. i lördags fick pappa bjussa på min favvomiddag- fransk potatisgratäng och igår bjöd jag och åsa honom på New Shanghai. Bufén var kvar när vi kom så vi krängde allt vi kunde. knas att man alltid ska trycka i sig för mycket bara.. haha!

Ikväll blir det pannkakor och pyssel, äntligen! börjar bli lite knapert nu om jag ska hinna med alla julkort;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0