PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Kreativ måndag

o vart har denna dag tagit vägen?! var faktiskt duktig inatt o läste allt jag skulle och ändå kom jag upp i morse:) skönt när dagen startar med en nöjdhetskänsla!

nu i eftermiddag har vi suttit med grupparbetet. faktiskt kommit igång riktigt ordentligt och känns som att vi kan har en bra struktur på gång.
nu ska jag ta och avsluta mina pysselprojekt som jag påbörjade i förmiddags. kretiviteten bara flöder här nu, I like alot:) hittade lite inspiration i den senaste svenska scrapbooking tidningen på en annorlunda kortvikning. blev liksom som ett litet minialbum när det vecklades upp.. tänkte jag skulle göra ett varsitt till grabbarna grus. skickade med ett minialbum från i sommras på deras studsmatta med mamma i helgen o det blev riktigt uppskattat lät det som.
är inte riktigt klar ännu men har kommit en bi påväg här i alla fall... har haft dessa papper liggandes JÄTTE länge, redan innan korten fanns i min värld var papperna inköpta. o eftersom korten är ifrån augusti 2008 blir jag nästan rädd för mig själv:S hihi.. men jag har liksom sett denna kombination framför mig, and here it is! :D

(förstorade måtten från tidningen så att jag har använt mig av ett helt cardstock..)


       


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0