PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

1 december

DECEMBER! äntligen:) den första december hade jag lite glöggmingel här hemma med gänget från klassen. en riktigt lyckad kväll (enligt mig). hade lite glögg, pepparkakor och mögelost. så blev det lite julgodis och för första gången i mitt liv griljerade jag en julskinka. riktigt nöjd! okej- det kanske inte är så svårt, men först gången är alltid första gången..

dagen igår började riktigt bra, var klar himmel o hade en riktigt mysig morgonstund då jag bakade bröd och donade lite. precis vad jag gillar att göra på morgonen. dessutom fick jag tittat på julkalendern, superhjältejul. Faktiskt inte så illa som jag trodde!
sedan var det dags för seminarium där vi skulle redovisa ett grupparbete. gick väl lite si så där och är ganska förberedd på att vi kommer få komplettera. vi skulle göra en textanalys av en kvinnopolitisk nyckeltext. märks tydligt att vi allihopa är lite trötta på dessa kvinnor o all feminism;) haha.. men i det stora hela så finns det väldigt många intressanta texter om det och arbetet o kampen de gått igenom har varit nödvändiga. blir bara lite mycket att läsa 30hp om det på en gång o inte prata om något annat...
dessutom igår på eftermiddagen blev vi klara med vårt grupparbete som ska lämnas in på torsdag. hur skönt som helst! inte ofta det blir klart innan och att vi dessutom kände oss nöjda i gruppen.




       
bakardags. o skinkan precis innan det är dags för ugnen.


      
anja o eme hugger in på skinkan o "minglet" pågår för fullt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0