PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Adventspyssel

Hela helgen gick mer eller mindre åt till jobb. I söndags eftermiddag var jag hemma hos eme på lunch efter jobbet. Hon hade gjort en kalasgod tonfiskpaj. Sedan begav vi oss in till stan för att gå på julskyltingen. Måste säg att jag blev väldigt besviken.. till en början fick vi faktiskt upp lite julstämning. Men så skulle det ju så klart börja regna! O all stämning liksom rann bort. Träffade lollo o fia en sväng men sedan var det snabbt snabbt hem.

För att återfå min julkänslor satte jag igång med att göra lite ljusfat. Gjorde det förra året o blev helnöjd. Bollarna är gjorda av tidningpapper som är invirade i mossa med röd ”ståltråd” och sedan dekorerar jag lite olika beroende på vad jag kan hitta för dekorationer. Mycket bra småplock hittar jag i blomsteraffärer o så tar jag ju självklart lite av scrapbookinggrejorna…



      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0