PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

17 december

... Och jag kan ÄNTLIGEN säg att mitt jullov har börjat:) TJOHOO!! Idag har gruppen träffats för sista gången för att gemensamt gå igenom arbetet och reflektera kring vår undersökning innan jul. Känns jätteskönt! Det vi ska göra nu är att var och en skriva ner en slutsats och sedans kriver vi ihop dessa när vi ses efter jul. Allt under kontroll!

Så nu ska jag ägna mig helhjärtat en sväng åt min nya bok, Sophie Kinsellas "Mina heligheter". Började på den igår och är redan hooked efter bara 40 sidor, sånt gillar jag! Kanske att jag också kan lyckas att ta mig ut på en foto tur. På tok för lite kort här nu tycker jag...
Nu i eftermiddag har jag iallafall börjat ta tag i de där roliga sakerna som att städa och tvätta, alla nödvändiga måsten för att så sakteliga kunna återgå till det "normala". Dessutom har jag ägnat en bra stund åt att rensa upp och plocka borta alla spår efter vårt arbete här hemma idag. Eftersom vi suttit här hemma varje dag i över två veckors tid fanns mååånga tydliga spår, hihi... men som sagt, nu är det allt som bort blåst!

Bokens värld kallar:) Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0